Jedna z najčastejích vecí ktoré od naších čitateľov počúvam je, „nemôžem spať” a „trápi ma insomnia“.

Keď patríte medzi tých ľudí, ktorí majú problém zaspať alebo trpia nespavosťou, alebo sa často budíte v noci, je to veľmí bežné. Teraz vás prevediem cez presné kroky ktoré by ste mali nasledovať aby ste zlepšili svoj spánok a pomohlo vám to rýchlo zaspávať.

5 Krokov, ktoré Vám pomôžu lepšie spať!

1. Zmena Stravovania

Prvým krokom na prekonanie spánkových problémov je zmena stravy; prekvapújúco, u mnohých ľudí je to práve jedlo ktoré im spôsobuje nespavosť. Pred tým než pôjdete spať by ste naozaj mali znížiť príjem vašich karbohydrátov. Ak konzumujete príliš veľa cukrov a sachyridov, vaše telo ich spaľuje a zohrieva sa, čo vám zabraňuje pohodlne zaspať. To znamená že by ste mali znížiť príjem cukrov, obilnín a celkovo karbohydrátov pred spaním.

Na vyliečenie dlhotrvajúcej naspavosti je tiež kľúčové zakomponovať do stravovania niektoré zdravé tuky, ktoré vám pomôžu zaspať čoskoro po zalahnutí. Napríklad výživné avokádo a bio jogurt (bez cukru) môžu byť veľmi nápomocné, pretože tieto potraviny sú bohaté na draslík a horčík. Mnoho ľudí si nie je vedomých že majú nedostatok draslíka alebo magnézia, čo sú rozhodujúce látky potrebné na uvoľnenie tela a dobrý odpočinok.

 

2. Zredukovanie Stresu

Druhý krok potrebný na prekonanie nespavosti je prirodzene znížiť úzkosť a stres. Pre väčšinu ľudí je to popri stravovaní hlavný dôvod ktorý im kazí spánok – vaša myseľ začne zápasiť s neutíchajúcimi myšlienkami a vy zrazu nedokážete vypnúť váš mozog.

Je niekoľko príčin ktoré to spôsobujú. Možno ste pozerali televíziu a vizuálne stimuly, špeciálne modré svetlo, vás osvecovalo až dokým ste nešli spať. To nezaŕňa len televíziu ale tiež počítač, iPad alebo váš smartfón, ktorý tiež príliš často prebýva vedľa postele. Toto modré svetlo hovorí vašej epifýze v mozgu že má ďalej pracovať, takže narúša váš prirodzený bio rytmus, narúša hodnoty kortizolu a zabraňuje vám zaspať ak ste tesne pred spaním pozerali na modré svetlo v počítači a televízii.

Preto odporúčam aby ste aspoň 30 minút pred spaním, ideálne však 1 hodinu pred spaním, vypli všetku elektroniku a začali čítať alebo zapisovať si niečo, čo vám pomôže sa zrelaxovať sa. Najlepšie je čítať román, náboženskú literatúru alebo Bibliu, alebo robiť jednoducho niečo čo vás zrelaxuje a uvoľní aspoň 30 minút pred spaním.

Čo sa týka písania denníku, môžete si vytiahnuť zápisník a začať si niečo zapisovať; môžete sa pozrieť na váš rozvrh na ďaľší deň a zapísať si poznámky. Keď máte nejaké veci ktoré vás stresujú a bránia vám zaspať, odporúčam vám si ich začať zapisovať. Zapracujte na ich vyriešení najlepšie ako viete, a potom si začnite plánovať veci na týždeň, ktoré máte radi a milujete ich. Je to veľmi dôležité.

Ak ste mali skvelý deň a boli ste šťastný, to vlastne vytvára vo vašom tele hormóny nazývané endorfíny ktoré vám pomôžu v noci zaspať. Cvičenie je jedno z najprirodzenejších ciest ako dosiahnuť aby sa vám v tele tvorili endorfíny, takže zvážte môj cvičebný plán na dobrý nočný spánok, obzvlášť pre tínedžerov a deti ktoré majú problém zaspať. Pridajte si to do zoznamu vecí ktoré vyliečia nespavosť.

 

3. Užívajte Kvalitné Výživové Doplnky

Tretí krok je užívať kvalitné doplnky, špeciálne magnézium, aby ste liečili svoju nepsavosť bez liekov. Užívanie magnézia, okolo 400 až 500 miligramov večer pred spaním vám pomôže prirodzene znížiť stres a naozaj zlepšiť spánok. Odporúčam vysoko kvalitné magnézium vo forme chelátu alebo citrátu.

Ďalej doplnky stravy ako melatonín, alebo valeriána lekárska môžu tiež pomôcť, ale neodporúčam ich užívať dlhodobo. Ale keď máte pásmovú chorobu, alebo nie ste schopný zaspať iba jeden, dva dni, užiť občas melatonín približne 3 gramy je v poriadku. Mali by ste však užívať občasne len malé množstvo melatonínu, nie pravidelne, pretože to môže byť návykové.

 

4. Použite Esenciálne Oleje

Daľší krok ako si zlepšiť spánok je používať esenciálne oleje, špeciálne levanduľový a kamilkový. Kamilka, či už v čaji, tinktúre alebo vo forme esenciálneho oleja je podľa štúdie Alternatívnej Terapie a Liečby Homeopatiou jednou z najlepších liečivých byliniek pre ich účinky relaxačné a znižujúce stress. Vdychovanie kamilkovej pary je často odporúčané ako prírodná kúra na úzkosť a depresiu, čo je dôvodom prečo je kamilkový olej populárnou ingredienciou vo sviečkach, produktoch aromaterapie alebo prísad do kúpeľa.

Levanduľový olej môžete rozprášiť okolo vašej postele v noci, alebo si potrite krk zopár kvapkami tohto oleja. Blahodráne účinky levanduľového oleja sú v jeho schopnosti zrelaxovať telo. Taktiež si môžete spraviť teplý kúpeľ s levaduľovým olejom a espomovou soľou, ktorá účinkuje pretože obsahuje magnézium.

Keď sa chystáte do postele o 10. večer, alebo 10.30, spravte si detoxikačný kúpeľ približne o 9. hodine. Nakvapkajte si do ruky približne 20 kvapiek levanduľového oleja, potrite si s ním celé telo a ponorte sa do teplého kúpeľa v ktorom je rozpustená epsonová soľ a relaxujte 20 až 30 minút. Keď vyjdete, choďte si prečítať na pol hodinu hnihu do postele, potom v noci zaspíte.

 

5. Zmeňte Svoj Životný Štýl

V neposlednom rade budete pravdepodobne musieť zmeniť životný štýl aby ste mohli vyliečiť svoju nepsavosť. Odporúčam napríklad urobiť zopár vecí v domácnosti ktoré vám pomôžu zlepšiť váš spánok. Znížte doma teplotu na 21 stupňov – častokrát je pre niektorých ľudí ideálna teplota 15 až 18 stupňov. V zime sa uistite že na noc vypnete kúrenie. Príjemný studený dom vám zlepší spánok.

Ďaľšia vec ktorú by ste mali urobiť je zaistiť si pohodlnú posteľ. Keď je tam priehlbina, je čas zvoliť zdravšiu posteľ. Taktiež sa uistite že máte v spálni tmu, zožeňte si tmavé závesy, tie vám tiež pomôžu v noci zaspať.

Keď ste si hovorili „Nemôžem spať,” garantujem vám že tieto kroky vám pomôžu zaspať a prekonať problémy so spánkom.

ako rychlo zaspat